Topic: Beställning

Finns det någon modul eller liknande att köpa til a-shop där man kan skriva sin beställning samt att när man har klickat på att man har beställt klart ska komma till kundvagnen eller är det något som man måste göra själv och lägga in ?
Om jag skulle köpa en modul och den är på engelska hur blir det då med butiken som är på svenska ?

jag är alldeles ny på detta med webshop men jag har ganska mycket datavana så jag har gjort flera hemsidor men när det gäller webshop då är jag inte riktigt med.

Sedan så hittar jag inte där man tar bort logga in och registrera dig eller tycker ni att man ska ha det kvar ni som har lite mer erfarenhet av webshopar än vad jag har?

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig för vi sitter fast just nu .
//Björnsmide

Re: Beställning

Du kan låta dina kunder skriva in egna anvisningar till de produkter du säljer (skapa ett attribut till produkten för att erbjuda detta) men inte skriva in hela beställningen. Hur skulle webshoppen i så fall veta hur mycket som ska tas betalt? För att köpa av dig måste kunderna lägga till produkter i sin kundvagn och sedan gå till kassan för att betala för det de vill köpa.

Det finns däremot möjlighet för dig att skriva in en beställning åt kunden om du använder modulen säljstöd, som fungerar bra med den svenska versionen men än så länge endast finns på engelska. Du anger då vad det ska kosta och kunden får en faktura med en länk till betalning. Du skulle kunna ta emot beställningar per e-post och sedan skapa en faktura på det här sättet, men det är kanske inte det du är ute efter?

Logga in och registrera kan tas bort antingen genom att ta bort filen customerprofile.php eller genom att redigera mallarna för AShop (i mappen "templates") och ta bort koden som anger var dessa länkar visas.